Handelsbetingelser

 


 
   

Generelle oplysninger

Betaling

Alle priser er opgivet i danske kroner DKK. 

Betaling kan ske med Dankort, Visa Dankort, MasterCard og MobilePay. Udgifter i forbindelse med disse transaktioner er inkluderet i den angivne pris, og lægges ikke på som ekstra omkostning for dig som kunde. Data, du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er naturligvis krypterede (SSL).

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.  

Vi gemmer ikke kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre i web-forretningens systemer, når dit køb er afsluttet.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  

Du modtager en email med bekræftelse på dit køb.

Levering af Onlineprodukter

Online produkter leveres digitalt via e-mail eller med adgangskode til et lukket forum, som fremsendes efter succesfuld betaling, som regel indenfor 5 minutter, men i sjældne tilfælde kan der gå op til 5 hverdage. Dette fremsendes til den email, som køber har indtastet i ordre-feltet.

Online Kurser afholdes på de aftalte datoer. Tilmelding er endeligt bindende og kursus-/uddannelsesafgift betales ved tilmelding med mindre andet aftales. Bliver du forhindret i at deltage, har du mulighed for at give din plads væk og sende en anden i stedet. Jeg skal blot have besked om dette senest 1 uge inden uddannelses/kursusstart.

Bøger fremsendes med post inden for 2-4 hverdage og tillægges porto. Du har 14 dages fuld returret. Hvis du fortryder dit køb inden 14 dage, så kontakt mig på ann-karina@horsmark.com, og du vil få alle pengene tilbage.

BEMÆRK: Ved køb af digitale produkter, hvor materialet leveres øjeblikket, bortfalder de 14 dages fortrydelsesret

Køber er selv ansvarlig for at møde op/ringe på det/de aftalte tidspunkt. 

Coaching/1:1 session:

Ved afbud senest 24 timer inden sessionens start, kan sessionen rykkes til et andet tidspunkt. Ved afbud senere end 24 timer før sessionens start refunderes sessionen ikke (dog undtaget tilfælde af pludselig opstået sygdom. Her bedes du ringe og aflyse så hurtigt som muligt). Alle coachingforløb betales inden forløbets start.

Beløbet refunderes ikke, når forløbet er i gang. Heller ikke i tilfælde af, at du ikke ønsker at gennemføre hele forløbet og dermed stopper undervejs.

Hvis jeg grundet sygdom eller andet bliver nødsaget til at aflyse en del af forløbet, refunderes et beløb svarende til det antal sessioner, du har tilbage.

Foredrag/Workshops:

Alle foredrag og workshops betales senest 8 dage efter afholdelse af arrangementet.

Hvis arrangementet aflyses 14 dage inden den aftalte dato opkræves ingen gebyr.

Ved aflysning mindre end 14 dage inden den aftalte dato opkræves 50% af den aftalte pris.

Ved aflysning mindre end 7 dage inden den aftalte dato opkræves 100% af den aftalte pris.

Hvis du får brug for at flytte datoen for arrangementet, vil dette som regel kunne lade sig gøre uden beregning ved aftale om en ny dato inden for den kommende måned.

Kurser/Uddannelse:

Tilmelding er endeligt bindende og kursus-/uddannelsesafgift betales ved tilmelding med mindre andet aftales. 

Bliver du forhindret i at deltage, har du mulighed for at give din plads væk og sende en anden i stedet. Jeg skal blot have besked om dette senest 1 uge inden uddannelses/kursusstart.

Uddannelse, kurser og workshops afvikles på de angivne tidspunkter. I tilfælde af ændringer bliver køber orienteret mindst 24 timer i forvejen. Hvis jeg grundet sygdom eller andet bliver nødsaget til at aflyse hele kurset eller uddannelsen, får du det fulde beløb retur. Aflyses en dag på en uddannelse/kursus, bliver dagen erstattet af en ny dato.

Om ophavsret

Alle rettigheder til workshops, kurser, events og digitale produkter tilhører SiffelineApS. Ved køb opnås licens til at benytte det købte produkt som angivet under det pågældende produkt. Ophavsretten tilhører SiffelineApS og materialet, uanset medie, er kun til købers personlige brug og må ikke kopieres, distribueres, deles med andre eller benyttes i nogen form for undervisning af tredjemand.

Lægemidler: 

 

BEMÆRK: DET ER DESVÆRRE IKKE MULIGT AT FORTRYDE KØB AF LÆGEMIDLER.

 

Forklaringen er, at det ikke er lovligt at gensælge et lægemiddel, der har været ude hos en forbruger. På den måde sikres du som kunde, at du altid modtager et lægemiddel, der har været opbevaret og håndteret korrekt og derfor virker efter hensigten. Det er naturligvis muligt at reklamere over et lægemiddelkøb, i tilfælde af at produktet er defekt ved modtagelsen.

Prisændringer

I Danmark kan priserne for medicin ændres hver anden mandag i lige uger. Derfor kan priserne på medicin variere. Læs mere på medicinpriser.dk.

Ordremodtagelse og forsendelse

Når du modtager en mail fra os med en bekræftelse af din ordre, skal du kontrollere, at den stemmer overens med din bestilling, samt at dine kontaktoplysninger er korrekte.

Hvis du opdager fejl i ordrebekræftelsen, eller hvis du har ændringer til din ordre, beder vi dig kontakte os på ann-karina@horsmark.com  med det samme.

For ordrer med håndkøbslægemidler skal gældende dansk lovgivning overholdes. Dette kan medføre at en ordre helt eller delvis annulleres. I sådanne tilfælde kontakter vi dig altid pr. e-mail med information om baggrunden.

Levering sker med GLS eller Post Nord. Vi sender ordren 1-3 hverdag efter bestilling. Du accepterer samtidig den valgte logistikpartners betingelser.

Vi leverer til Danmark og sender til den adresse, du har ønsket i forbindelse med bestillingen.

Enkelte varer kan have en længere leveringstid, hvis de er på et fjernlager. Sker det for den vare, du har valgt, vil du modtage besked fra os. 

Levering

Vores leveringsmuligheder kan ændre sig i travle perioder, som under Black Friday. 

Vi leverer indtil videre kun indenfor Danmarks grænser.

NB: Såfremt du vælger at benytte PostNords Modtagerflex eller GLS’ FlexDeliveryService, gøres dette på eget ansvar. Der gives via disse to leveringsservices samtykke til, at hhv. Post Nord eller GLS må stille din pakke et bestemt sted på leveringsadressen, såfremt du ikke er hjemme på leveringstidspunktet - læs mere og opret fuldmagt her.

Siffeline ApS erstatter ikke pakker, der er omfattet af hhv. Modtagerflex eller FlexDeliveryService, hvis disse bliver beskadiget eller forsvinder i forbindelse med leveringen.

Husk, at når du vælger pakkeshops, kan din foretrukne pakkeboks være fyldt og derfor vil GLS eller PostNord finde en anden pakkeboks, indenfor en radius af 5 kilometer - dette kan især forekomme omkring Black Friday og op til jul.

Kontrollér varerne ved modtagelse

Når du modtager dine varer, bedes du kontrollere, at pakken er ubeskadiget. I modsat fald skal du kontakte os på e-mail ann-karina@horsmark.com  eller på tlf. 20826442.

Lagerstatus

Der tages forbehold for eventuelle fejl, prisændringer samt udsolgte eller udgåede produkter ved enhver bestilling. Vi forsøger altid at opdatere vores lagerstatus løbende, men af og til sker der fejl. Hvis du uheldigvis vælger et produkt, der er udsolgt eller udgået, kontakter vi dig altid på telefon eller mail.

Forsinkelser med posten: PostNord og GLS oplyser, at deres leveringsservice gælder med 97% sikkerhed. Forsinkelser kan altså ske i sjældne tilfælde. 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos Siffeline Aps, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Dette er betinget af, at reklamationen er berettiget, samt at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd

Der skal reklameres inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen ved varen. Reklamationen vil altid være rettidig, hvis der reklameres inden for to måneder, efter at manglen er opdaget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal du følge vores returprocedure – se under ”Fortrydelse af køb”.

Når du returnerer varen, bedes du medsende en beskrivelse af fejlen. Husk at oplyse ordrenummeret. Kontakt venligst på e-mail ann-karina@horsmark.com eller på tlf. 20826442 inden returneringen. 

Vi kontakter dig pr. mail, når den vare, der er en reklamation på, er modtaget. Mailen vil også indeholde en beskrivelse af reklamationens videre forløb. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Fortrydelse af køb 

Lægemidler er undtaget fortrydelsesretten, da der er tale om levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, eller levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Det vil sige, at du ikke kan fortryde og returnere lægemidler.

Andre varer (ikke lægemidler): Normalt skal du indenfor 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, hvis du ønsker at fortryde dit køb af produkter, der ikke er lægemidler. Vi har gjort det så nemt som muligt for dig. Du skal:

  1. Kontakte os på mail eller telefon
  2. Lægge produktet forsvarligt i en forsendelsesboks, gerne samme boks som varen blev modtaget i
  3. Printe den gratis returlabel, som vi sender til dig og sæt den på boksen (evt. med tape)
  4. Aflevere boksen på dit lokale GLS udleveringssted.

I henhold til Forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Siffeline ApS. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du inden udløbet af fortrydelsesfristen på 14 dage give os meddelelse om det.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Med andre ord kan du prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. 

Det er tilstrækkeligt, at du inden fristens udløb har overgivet returvaren til postvæsenet eller en anden virksomhed, som har påtaget sig forsendelse til os.

Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetales købesummen til dig ved en refusion på dit anvendte betalingskort eller ved overførsel til din bankkonto, uden omkostninger for dig. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Vi refunderer beløbet senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget besked om din beslutning om at fortryde aftalen, såfremt vi har modtaget varen retur eller dokumentation for returnering.

Ønsker du at benytte fortrydelsesretten, så vær opmærksom på, at du kun har ret til refundering af beløbet for fragt, såfremt du vælger at fortryde hele dit køb. Ønsker du derimod kun at fortryde dele af dit køb, refunderer vi ikke beløbet for fragten. 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. 

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken. Vedlæg gerne kopi af ordrebekræftelse og kopi af eventuel forudgående korrespondance m.v.

Vi kvitterer pr. mail, når den vare, der returneres, er modtaget. Mailen vil også indeholde en beskrivelse af det videre forløb.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos SiffelineApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: ann-karina@horsmark.com

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Ann-Karina Horsmark, email: ann-karina@horsmark.com Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr




 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 19.06.2022